Technik przemysłu mody

A.74. Organizacja procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych

 

 

1. Organizowanie procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych

Słuchacz:

  • uwzględnia aktualne trendy mody w procesie projektowania wyrobów odzieżowych;
  • sporządza dokumentację wyrobów odzieżowych;
  • ocenia jakość materiałów odzieżowych przed rozkrojem;
  • przygotowuje układy kroju z wykorzystaniem programów komputerowych;
  • dobiera rodzaje warstwowania materiałów odzieżowych;
  • organizuje pracę w krojowni;
  • planuje proces rozkroju materiałów odzieżowych;
  • dobiera metody i techniki rozkroju materiałów odzieżowych;
  • dobiera maszyny oraz urządzenia do rozkroju materiałów odzieżowych;
  • dobiera techniki klejenia elementów wyrobów odzieżowych;
  • dobiera metody zdobienia elementów wyrobów odzieżowych;
  • dobiera metody znakowania i kompletowania wykrojów;
  • planuje zagospodarowanie odpadów materiałów odzieżowych;
  • organizuje pracę w szwalni;
  • określa metody i systemy organizacji produkcji wyrobów odzieżowych;
  • dobiera maszyny szwalnicze i urządzenia do produkcji wyrobów odzieżowych;
  • dobiera maszyny oraz urządzenia do obróbki parowo-cieplnej;
  • organizuje transport wewnętrzny w przedsiębiorstwie;
  • nadzoruje etapy wytwarzania wyrobów odzieżowych;
  • ocenia jakość gotowych wyrobów odzieżowych;
  • dobiera sposoby znakowania, pakowania i przechowywania wyrobów odzieżowych.

2. Organizowanie działań związanych z marketingiem oraz sprzedażą wyrobów odzieżowych

Słuchacz:

  • rozpoznaje potrzeby grup docelowych klientów;
  • opracowuje kolekcje wyrobów odzieżowych;
  • rozpoznaje instrumenty promocji stosowane na rynku mody;
  • dobiera metody promocji kolekcji wyrobów odzieżowych;
  • organizuje pokazy kolekcji wyrobów odzieżowych;
  • organizuje działania związane z kontraktacją kolekcji wyrobów odzieżowych;
  • dobiera metody i kanały dystrybucji wyrobów odzieżowych;
  • planuje działania logistyczne związane z dystrybucją wyrobów odzieżowych;
  • podejmuje działania z zakresu marketingu mody;
  • aranżuje przestrzeń wystawową i sprzedażową salonów odzieżowych;
  • opracowuje koncepcje sprzedaży internetowej;
  • przestrzega zasad kultury sprzedaży;
  • udziela porad w zakresie indywidualnej stylizacji ubioru.

 

PKZ(A.ae) Umiejętności stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie technik przemysłu mody

Słuchacz:

  • analizuje trendy w modzie;
  • rozpoznaje grupy docelowe klientów;
  • tworzy kompozycje kolorystyczne;
  • określa zasady stylizacji ubioru;
  • stosuje zasady projektowania kolekcji odzieży;
  • wykonuje rysunki wyrobów odzieżowych z zastosowaniem technik komputerowych;
  • określa zasady opracowywania dokumentacji techniczno-technologicznej wyrobów odzieżowych;
  • określa zasady pracy w krojowni i szwalni;
  • stosuje programy komputerowe wspomagające wykonywanie zadań.